|
|
Forum Miasta Wojcieszów - |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość 2
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1250
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:31, 08 Gru 2007 Temat postu: Ciekawostki |
|
|
W latach 30-tych XX wieku było szybciej
-W 1931 pociąg pokonujący trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry na odcinku do Jaworzyny Śląskiej pędził ponad 120 km/h. Pod koniec lat 30-tych na najbardziej płaskich częściach trasy osiągał nawet 140 km/h.
A przez brak remontów w latach 1945-1990 jeździły jak jeździły
- W innych niektórych miejscowosciach uruchomiono znacznie szybsze szynobusy np /Lubin- Polkowice/ 60km/godz i więcej.
- Pierwsza linia kolejowa na ziemiach polskich: Wrocław - Oława - 1842
Huta Oława - Jedyny w kraju producent minii ołowianej
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Gość 2
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1250
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 8:51, 22 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Francuski pociąg V 150 pobił rekord prędkości pociągów konwencjonalnych.
Jechał z prędkością 574,8 km/h. .
Rezultat uzyskany przez TGV niewiele ustępuje absolutnemu rekordowi ustanowionemu przez japoński pociąg na poduszce magnetycznej, który w 2003 roku rozpędził się do 581 km na godzinę. Rekord TGV został ustanowiony między Preny niedaleko Metzu a Bezannes w okolicy Reims. Francuski pociąg w kolorze czerni i chromu składa się z trzech piętrowych wagonów umieszczonych między dwoma lokomotywami. Poprzedni rekord prędkości kolei TGV (nazwanej tak od francuskiego skrótu oznaczającego "pociąg wielkiej szybkości") padł w 1990 roku i wynosił 515,3 km na godzinę. Przeciętnie kursujące we Francji od 1981 roku pociągi TGV rozwijają prędkość ok. 320 km na godzinę.
Superszybki pociąg wyposażono do bicia rekordu w większe koła niż zwykły tabor TGV i w mocniejszy silnik o mocy 25 tys. koni mechanicznych. Odpowiednio przygotowano również trakcję i szyny, zwiększając napięcie prądu elektrycznego w górnym kablu z 25 tys. wolt do 31 tys. - powiedział Alain Cuccaroni odpowiedzialny za techniczne przygotowanie operacji V150. Przy biciu rekordu pociąg przekształcono w specjalistyczne laboratorium, aby zebrać dokładne dane, które powinny pomóc w przyszłości poprawić bezpieczeństwo i wygodę pasażerów.
Rekord prędkości podbuduje wizerunek Francji jako producenta szybkich kolei. Technologią tego typu zainteresowane są Chiny, a także stan Kalifornia. O kontrakty Francja rywalizuje z Niemcami i Japonią. Największym potencjalnym rynkiem są Chiny, które miały w tym roku rozpocząć budowę szybkiego połączenia między Pekinem a Szanghajem, aby skrócić czas podróży między nimi z dziewięciu do pięciu godzin. PAP
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|
|
|