|
|
Forum Miasta Wojcieszów - |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość 2
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1250
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:35, 10 Lip 2010 Temat postu: Porady - buk |
|
|
Buk
Mało wiemy ale nasze wojcieszowskie owoce z buka, te trójkanciaste orzeszki zwane bukwą lub bukwią od dawna po uprażeniu są jadalne, i choć to nie wielkie delicje to mają swoich smakoszy. Są bardzo tłuste ok. 43% oleju i bardzo smaczne. Bardzo bogate w ogromne ilości magnezu ponad 300mg%
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Gość 2
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1250
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:43, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zgazowywanie węgla wymyślono dość dawno. Już dawno gaz zwanym miejskim uzyskany ze zgazowania węgla zastosowywano w praktyce głównie do pierwszych maszynek gazowych czy miejskich latarń. Następny etap to gaz drzewny zwany holzgasem znalazł zastosowanie w trudnych latach II wojny światowej, głównie do zasilania samochodów dostawczych, transportowych, ale i autobusów czy ciężarówek. Główny powód to oszczędność benzyny dla potrzeb wojskowych i ścisła reglamentacja dla cywili Po całym Dolnym Śląsku i okolicach jeździły te pojazdy bez problemu osiągając prędkości jak popularne „benzyniaki” czy „diesle”. Osobówki woziły małą przyczepkę lub miały jakby przedłużenie tylnego bagażnika, a dostawcze, czy ciężarowe miały tą aparaturę podobną do boilera na skrzyni samochodowej. Samochody to pestka były również parowozy, czołgi, ciągniki, motocykle, kutry rybackie, motopompy czy agregaty prądotwórcze, a nawet rowery (nie mylić z motorowerami).Ażeby przejechać 100km zużywano (2,5-4kg drewna=1 l benzyny, czyli ok20-30 kg drewna pociętego na kawałki małych kosteczek 6x6x6cm. Okazało się, że najlepszym drewnem do tego celu był buk. Suchy buk ma największą ze wszystkich drzew liściastych wartość opałową, co nie znaczy, że inne liściaste są gorsze, nie. Ale nie iglaste, bo paląca się żywica jest niebezpieczna. Wiele krajów np. ZSRR, Niemcy, kraje skandynawskie, Czechosłowacja i inne niewymienione posiadały w swoich pojazdach taka właśnie instalację. Minęły lata, cena paliwa pięła się w górę i znowu zaczęto powracać do starych pomysłów. Powstają nawet strony internetowe temu poświęcone, można kupić poradniki, czy uzyskać potrzebne informacje odnośnie budowy. Wiadomo z obliczeń tyle, że inwestycja jest nie tak droga jak by sie wydawało, ale z pewnością 7-8 razy tańsze już w normalnym funkcjonowaniu niż paliwo, za którym się uganiamy w kolejkach.
I teraz pada pytanie na pewnym forum – Czy ktoś może mi opisać instalację na holzgas do auta? Zasade i budowe?
Odp. Strach to zrobić, gdy później sąsiedzi znajda mnie i ukamieniują , że pokazałem taką możliwość. Będziesz jeździł z brytfanką z przodu czy w kufsze? Osiągów nie będzie, ale narobisz strat dużo, ekologicznych. zacznie ginąć sąsiadom drzewo, będziesz do lasy jeździł na cichy wyrąb. Zabierzesz biednym ludziom chrust. Nie, nie nigdy. Zresztą idź do muzeum i weź instrukcję obsługi takiego czajnika z drugiej wojny światowej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|
|
|